wtorek, 31 stycznia 2012

Zima z Chmielewską:)

Ponieważ, jeszcze przed świętami nakupowałam sobie całą masę książek Chmielewskiej (w kioskach po 12,99, a w tesco dorwałam za 6 zł, więc zaszalałam i mam prawie całą kolekcję jej kryminałów) to ostatnie tygodnie minęły mi pod znakiem Chmielewskiej. Taka zima z Chmielewską:)
Czytałam wcześniej jej kilka książek, teraz, gdy przeczytałam - śmiało mogę powiedzieć - większość mam już chyba bardzo dobry ogląd na jej twórczość.
I powiem tak. Nie wszystkie książki są dobre. Na przykład "Wyścigi" zanudziły mnie na śmierć, prawdę mówiąc nawet nie doczytałam ich do końca.
Ale stwierdziłam, że i tak przy tej ilości wyprodukowanych przez nią książek, gdy trafiają się jakieś słabsze to można to przeżyć:)
Mój subiektywny ranking najlepszych książek Chmielewskiej prezentuje się następująco:
1. Lesio
2. Dzikie białko
3. Wszystko czerwone
4. Całe zdanie nieboszczyka
5. Depozyt
6. Klin
7. Wszyscy jesteśmy podejrzani

Siedem pozycji, bo na ósmym miejscu nie byłam zdecydowana, co umieścić. Kończę właśnie "Zbieg okoliczności", więc może to, bo nawet się wciągnęłam.
Ale inne książki np "Kocie worki" już mnie nudziły, więc w ogóle wypadają z rankingu i ich nie polecam. Najbardziej polecam pierwszą piątkę:)

Z jednej strony fajnie mi się czytało Chmielewską, ale taki maraton jest trochę nużący, z przyjemnością zabiorę się teraz za coś zupełnie innego!



2 komentarze:

  1. Twój ranking bardzo podobny do mojego :) Tylko u mnie "Lesio" na równi z "Całym zdaniem nieboszczyka". Aż mi przyszła wielka ochota na jakąś książkę Chmielewskiej... Może w końcu "Dzikie białko" przeczytam? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak, może i "Całe zdanie nieboszczyka" powinno być wyżej, nie mogłam się zdecydować:)
    Jeszcze podobno "Krokodyl z kraju Karoliny" jest niezły, ale niestety nie udało mi się go dorwać. Może jest tak dobry, że wszystko wykupili przede mną? :)

    OdpowiedzUsuń